BURHANİYE/ÖREN

    Bu yıl monoton hayatımıza biraz olsun renk katabilmek için, bulabildiğim en uygun ve cüzzi ücretli tatili seçerek, Balıkesir Burhaniye Ören'e gittim. Öncelikle şunu söylemeliyim ki; İnternette araştırma yaparken Ören'i gördüğümde aklıma sadece deniz, kum ve güneş gelmişti, fakat buraya geldikten sonra hiç de öyle olmadığını deneyimleyerek öğrenmiş oldum. Öncelikle çok sakin ve sessiz bir mahalle, gece gündüz hiç susmayan ama rahatsız etmeyen cırcır böcekleri, bolca ağaçlık alanları, kuş sesleri, hemen hemen her evin önünde veya penceresinde muhteşem renk cümbüşü oluşturan çiçekleri, işte tamda belirttiğim nedenlerden dolayı da çok huzur verici bir mahalle, plajları oldukça güzel ve temiz dolayısı ile aldığı mavi bayrağı layıkıyla hak ediyor, ama maalesef aynı şeyi denizi için söyleyemeyeceğim, hep böylemidir yoksa bana mı denk geldi bilemiyorum ama, özellikle öğleden sonra dalgalar sahile ot getirmekte ve yüzme veya denize girme kalitesini oldukça düşürmektedir.
Ören oldukça küçük bir mahalle, o kadar küçük ki iki saat içerisinde gezip bitirebilirsiniz, hatta ben buraya geldiğim akşam adres soran birisine yol tarifi yaptığımı hatırlıyorum, muhtemelen yaz ayı olması nedeniyle yerleşik halkından çok yerli ve yabancı turisti ağarlıyor, bu nedenle neredeyse adım başı otel ve pansiyon.
    Sonuç olarak altı günlük güzel bir tatil yaptık, Ören'den geriye sosyal medya hesaplarımda ve burada paylaştığım fotoğraflar, hafızamda cırcır böceklerinin sesi, rengarenk çiçekleri, denizi, sahili ve güzel anıları kaldı. Eğer sakin ve sessiz bir tatil istiyorsanız Ören'i  tatil yapılabilecek yerler listenize ekleyebilirsiniz.